مرکز رژیم دیابت و درمان غذایی

مرکز رژیم دیابت و درمان غذایی
مشخصات بلاگ

مرکز رژیم دیابت و درمان غذایی و لاغری دکتر رضا غیاثوند

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
چهارشنبه, ۲۷ آذر ۱۳۹۸، ۰۳:۵۱ ب.ظ

دریافت مایعات در طول تمرینات و مسابقات

دریافت مایعات در طول تمرینات و مسابقات

 تنیس اغلب در آب و هوای گرم برگزار می شود. Australian open  یک مثال خوب است که بازیکنان در هوای C˙ 40-35 محصور می شوند. هوای زمین ممکن است به بیش از 50 درجه برسد چون فضای مسابقه بسته است و گرما موجود در زمین بازی حفظ می شود. در سالهای زیاد حداقل یک گزارش از انصراف یک بازیکن به علت اثر گرما یا بیماری وجود دارد. وقتی مسابقات 3 ساعت یا بیشتر طول می کشد و رقابت طولانی و شدید است بازیکنان مقدار زیاد عرق از دست می دهند. آسیب های ناشی از دست دادن مایعات زیاد شامل کاهش میزان کارایی، افزایش احساس خستگی و کاهش مهارت و تمرکز می باشد.

برای کاهش خطر و اثرات کم آبی(دهیدراتاسیون) بازیکنان باید برای دریافت مایعات قبل، در طول مسابقه و بعد از آن برنامه داشته باشند که شامل موجود بودن نوشیدنی سرد و خوش طعم در کناره های زمین مسابقه می شود. حتی اگر بازیکنان بتوانند در زمان استراحت بین دو ست بازی و تغییر در پایان هر بازی دوم، آب بنوشند  باز بسیار سخت خواهد بود که بتوانند نیاز به مایعات خود را وقتی که میزان عرق بیشتر از 5/1-1 لیتر در ساعت باشد، تأمین کنند. بعد از مسابقه، کاهش آب بدن نیاز به جایگزینی دارد که امیدواریم برای پیشگیری از دهیدراتاسیون مزمن پیش از مسابقه بعدی باشد. با وجود اینکه آب برای جبران مایعات از دست رفته کافی است، اگر در مسابقات طولانی و شدید خصوصاً زمانی که شما به طور معمول دچار تخلیه گلیکوژن در طول یک هفته شرکت در مسابقات طولانی یک تورنمنت شده اید افزودن مقداری کربوهیدرات اثرات بهتری دارد. دریافت کربوهیدرات در طول مسابقه  سوخت در دسترس را افزایش می دهد و خستگی در عضلات و مغز را به تأخیر می اندازد. یک نوشیدنی ورزشی می تواند نیاز به مایعات و کربوهیدرات را همزمان تأمین کند. اما برای افزایش میزان انرژی بعضی از بازیکنان ممکن است به ژلاتین ورزشی روی بیاورند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی