مرکز رژیم دیابت و درمان غذایی

مرکز رژیم دیابت و درمان غذایی
مشخصات بلاگ

مرکز رژیم دیابت و درمان غذایی و لاغری دکتر رضا غیاثوند

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
چهارشنبه, ۲۷ آذر ۱۳۹۸، ۰۳:۵۲ ب.ظ

زندگی در مسیر(مسافرت) تورنمنت تنیس

زندگی در مسیر(مسافرت)

بازیکنان نخبه تنیس می توانند انتظار یک زندگی همراه با مسافرت دور استرالیا یا دور جهان را داشته باشند. ممکن است این به نظر هیجان انگیز بیاید، ممکن است همچنین استرس زا باشد. این اغلب برای تأمین نیازهای تغذیه در محیط های ناآشنا خصوصاً زمانی که محدودیت زمان و منابع مالی وجود دارد ، مشکل خواهد بود. متن زیر را برای توصیه های کاربردی در مورد تغذیه در مسافرت بخوانید.

 

تورنمنت تنیس

 تورنمنت تنیس از بسیاری از دیدگاههای تغذیه یک مسئله پرچالش است و یک قسمت از حقیقت این است که حتی در یک تورنمنت یک هفته ای باعث دوری بازیکنان از خانه می شود، برنامه در تورنمنت برای پیش بینی و اتخاذ استراتژی های تغذیه ای برای مسابقات و ریکاوری سریع تنظیم می شود. نه تنها بازیکنان باید مراقب نیازهای کربوهیدرات و مایعات بدنشان در بین مسابقات باشند بلکه آنها باید فعالیت روزانه شان را بدون یک برنامه زمان بندی قطعی انجام دهند.

چون برنامه مسابقه هر روز با نتیجه مسابقه روز قبل تنظیم می شود، بازیکنان توجه کمی به برنامه روزانه شان دارند. برنامه ریزی های بعدی نیز به خاطر از بین رفتن برنامه زمانی روزانه مشکل است.

اگر اولین مسابقه هر قسمت، در زمان خودش آغاز شود بقیه مسابقات به سادگی در ادامه آن خواهد بود.

غیر قابل پیش بینی بودن اتفاقات در طول مسابقات به این معنی است که ورزشکاران اغلب باید منتظر و البته برای بازی در هر زمان آماده باشند. در نمونه مطرح شده سوزی، بازیکنان در تورنمنت باید یاد بگیرند که با برنامه  غذاییشان کنار بیایند و ایده روشنی درباره اهداف تغذیه ای برای مسابقات داشته باشند، هر چند تهیه و مدیریت آن غیر قابل پیش بینی است.

 

پروفایل مسافرت ورزشکاران

 - توریست های تصادفی

مانند یک ورزشکار حرفه ای شاید شما فرصت مسافر بودن  را داشته باشید. در سطح حرفه ای در بسیاری از ورزشها برای استانداردهای عملکردی و اقتصادی مسابقات بین المللی مکرر نیاز است. در مجموع مناسبت های بزرگ از جمله مسابقات جهانی، المپیک و مشترک المنافع وجود دارد. بسیاری از ورزشکاران حرفه ای برای تمرینات منظم و شرکت در مسابقات بین المللی متعهد می شوند. جستجو برای آب و هوای بهتر در زمستان نیم کره جنوبی، تمرینات مخصوص از قبیل تمرینات ارتفاع، شهرت عمومی و شانس شرکت در مسابقات. در برخی از ورزشها این شرایط به معنای تنها شرکت در یک مسابقه سالانه ملی است. اما بیشتر، نیاز به هفته ها برای مسافرت دارد، حتی ورزشکاران تفریحی نیز به این جابه جایی ها می رسند. چه کسی است که برای تورنمنت بسکتبال، پرش ارتفاع و مسابقات تنیس مسافرت نکرده باشد؟ برخی از ورزشکاران مسابقات بین المللی را با مسافرت های تفریحی و کاری خود ترکیب         می کنند. برای مثال ممکن است برای تعطیلات سالانه به نیویورک بروند در کنار مسابقات ماراتون یا انجام پرش های ارتفاع در فیجی. هر چند مسافرت موقعیت ها و پاداش های خود را دارد اما برای ورزشکاران پیگیری اهداف تغذیه ای خاص ممکن است چالش برانگیز باشد.

برخی از مشکلات مرتبط با غذا که ممکن است در مسافرت ورزشکاران با آن روبرو شوند عبارت است از:

  • رفتن به کشوری با غذاهای ناآشنا و عادات غذایی متفاوت. در نتیجه می تواند پیدا کردن انواع غذاهایی که شما دوست دارید یا مطمئن هستید مطابق نیازهای تغذیه ای شماست، مشکل باشد. همچنین ممکن است خارج از رقابت ها، پیدا کردن غذاهای رستورانی یا بسته بندی شده سخت باشد. خصوصاً اگر نتوانید به آن زبان صحبت کنید. بسیاری از ورزشکاران با غذا با طعم نامناسب دچار کاهش وزن می شوند، چون نمی تواند غذای منطقه خود یا غذایی که دوست دارد را پیدا کند. همچنین بعضی دیگر با یافتن منابع کافی کربوهیدرات برای ذخیره سازی جهت مسابقات استقامتی مشکل دارند.
  • غذای سالم و بهداشتی، بسیاری از کشورها استانداردهای پایین بهداشت وکنترل کیفیت غذا دارند.پیدا کردن غذا و نوشیدنی سالم بطور خاص نیازمند گشتن رستوران های زیاد، صبوری و وقت گذاشتن است. نتیجه آن شدت یافتن ناراحتی های گوارشی است که از یک اذیت به یک فاجعه تبدیل می شود.
  • امکان تهیه غذاهای مورد نظر شما وجود ندارد.  نیاز دارید به رستورانها و غذاهای بیرون اعتماد کنید. زمانی که شما در یک مسافرت کوتاه مدت هستید ممکن است در یک هتل یا خوابگاهی مستقر شوید که حداقل امکانات را برای تهیه و ذخیره غذا دارد. شاید خریدن همه وعده های غذایی برای شما گران نباشد ولی اغلب با نوع غذای موجود کنار می آید تا بتوانید وقت خود را حفظ کنید.
  • غذاخوردن همگانی

   شما در دهکده بازیها یا کمپ یک سازمان مانده اید. شما باید آنقدر خوش شانس باشید که به یک منوی طراحی شده برای ورزشکاران به صورت نامحدود دسترسی پیدا کنید. محفوظ از شکست؟ متأسفانه نه. تعداد زیادی مشکل برای خوردن در غذاخوری مشترک وجود دارد از جمله  اغوا شدن با مقدار و تنوع غذاها و غافل شدن از عادات غذایی که شما داشته اید.

  • گیج شدن

 برخی مواقع دور شدن از خانه حال و هوای تعطیلات را ایجاد می کند، در حقیقت برای برخی ورزشکاران  مسافرت، تفریح را دو برابر می کند. در نتیجه بسیاری از ورزشکاران در طول مسافرت با این تفکر که اجازه بدیم فقط  لذت ببریم دچار اهمال کاری (خرابکاری) می شوند.

  • خود مسافرت

 چیزی که شما می خورید و چیزی که شما نیاز دارید بخورید ممکن است در طول مسافرت با هم تفاوت کند. مسافرت کردن می تواند به خاطر ساعت طولانی، تغییر در ساعت بیولوژیک بدن شما و اختلال در برنامه تمرین استرس زا باشد.

این آسان است که ببینیم یک ورزشکار تحت چنین شرایطی چگونه شکست در خوردن را پایان می دهد و حتی تمرین یا مسابقه را آن هم در سطح مطلوب انجام می دهد.

خوب خوردن در ورزشکاران مسافر نیازمند برنامه سه مرحله ای است. اول شما باید در مورد نیازهای تغذیه ای خود و اینکه آنها چگونه در زمانهای مختلف تمرین و مسابقات تغییر می کنند، آگاهی داشته باشید.  قسمت اول این کتاب انتخاب های مناسب را بیان می کند.

بعد برنامه های پیش رو و آماده شدن برای مسافرتتان. اغلب امکان دارد که مواد اولیه غذاها و خوردن مناسب برای نیازهای غذاییتان را فراهم کنید.

در نهایت حتی وقتی در مسافرت هستید اطمینان پیدا کنید که نیازهای تغذیه ای شما پاسخ داده می شود. راهنما برای تهیه و اجرای برنامه خود به صورت خلاصه در چک لیست 1-22 آمده است.

اگر شما برخی از محدودیت های غذایی را در طول مسافرت مانند آنچه در خانه انجام می دادید، بپذیرید مسافرت شما همراه با موفقیت های ورزشی خواهد بود علاوه بر یک مهر جدید در پاسپورتتان.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی